Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Pravda: Moguća podela Makedonije na bugarski i kosovski deo

Komentari (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 03 mart 2011 11:42
kaja
a šta je sa srbima u makedoniji? ima li ih?
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 03 mart 2011 12:31
nema tu leba
Naravno da Srbija ne može da odigra nikakvu ulogu, bez svoje vojske, privredno uništena, s lopovskim vlastima i vladom u službi stranih interesa.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 03 mart 2011 15:18
stara srbija
Tako im i treba, kad umesto da su ostali Stara Srbija postadose naprasno nepostojeca drzava Aleksandra Makedonskog!
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 03 mart 2011 15:32
V L
...kaže ruski pisac naučne fantastike...
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 03 mart 2011 15:34
Ivan Markoski
nije trebalo da se odvajaju od Srbije;

isto će da završe i Crnogorci!
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 03 mart 2011 15:56
Baja Patak
Izvor članka originala ovog sažetka uopšte nije moskovska novina “Pravda“! Te novine (kao i “Pravda Rossii“): gazeta-pravda.ru je štampani organ komunističke partije ruske federacije.
Članak koji se ovde citira je izašao na sajtu elektronskih novina http://www.pravda.ru/ za koji bi se moglo sve pre reći nego da je komunistički.
“Vesti“ bi dobro učinile da citiraju tačan izvor ovog, inače zanimljivog članka.
“Pravda“ na ruskom znači “istina“ – a samim tim što dva suprotna politička pola upotrebljavaju isti termin, slikovito ilustruje koliko je istina rastegljiva.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 03 mart 2011 15:57
Tikve Sađene
Priznali su šiptarsku kvazi-državu na srpskoj zemlji, zato će je sada imati na svojoj.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 03 mart 2011 16:04
ivan
žali zare, da žalimo...

http://www.youtube.com/watch?v=lRmd5LH_22o&feature=related
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 03 mart 2011 16:08
Živadinka
nedavno sam pričala s jednim ekspertom za Balkan, i rekao mi je sličnu stvar, odnosno da se očekuju sukobi u Grčkoj, Makedoniji, Albaniji...žao mi je Makedonaca , to je jedan divan, plemenit narod, i koliko znam prava Srba tamo nisu nikada bila ugrožena, niti su Makedonci imali neku varijantu antisrpskog nacionalizma. pošto znam da prava Srba tamo nisu bila ugrožena ni u najgore vreme a kamoli sad, pitam se zašto Napredni klub forsira kontrastav. A opet kad malo bolje razmislim, ipak pretpostavljam koji je odgovor.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 03 mart 2011 17:29
Atila bič Božji
Živadinka, niste u pravu, prava Srba u Makedoniji su i te kako ugrožena.Vlast u Staroj Srbiji koja je otvoreno antisrpska, nepriznaje prava Srba,oneomogućava im da imaju nastavu na svom jeziku,nedaju ima da služe po pravoslavnim obredima u SVOJIM na silu otetim crkvama iz srednjeg veka koje su nasilno prisvojili i još mnogo toga.Stara naša poslovica kaže ko se mača lati od mača i strada.Ovo se najbolje odslikava na primeru pokrajine Makedonije koju su nasilno za vreme komunizma oduzeli od Srbije i formirali nepostojeću naciju tkz.makedonce.Sada samo žanju ono što su posejali i netreba ih mnogo žaliti.A da će biti asimilovani i podeljeni to je više nego izvesno.Druga je stvar dali će to biti Bugari i šiptari ili možda i onih koji polažu pravo na tu teritoriju-Grčku i Srbiju.Dva balkanska rata su bila povod ovih podela pa neisključujem i treći.Nažalost ovakva Srbija nema velike šanse u ovoj kombinaciji ali nikad se nezna.Ukoliko uskoro dođe do promena vlasti i dolaska poštenih i pametnih
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 03 mart 2011 17:56
js
Sve ovo je prazna prica, nema novih sukoba, nema novih podela zemalja, to vreme je proslo, iz njega su izvucene pouke, pametnom je vala dosta da i toliko zna...
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 03 mart 2011 17:56
KPS
Pa čekajte. Ovde mi nešto nije jasno. Da li su bugari i šiptari ginuli za Makedoniju? Ta teritorija koja se zove Makedonija je podeljena izmedju Srbije, Bugarske i Grčke. Sve je nedeljivo samo je naše deljivo. Srbi su u Staroj Srbiji živeli 1.500 godina a šiptari su došli posle hiljadu godina i vršili konstantni zulum nad nama. Tada nije važila demokratija a sada važi. Nemože to tako. Bugari u Bugarsku, šiptari u Albaniju a Srbi u Staru Srbiju. Zar su za to su ginuli naši dedovi, pradedovi a pre njih i naši preci. Oni se nisu borili za bugare i šiptare već za svoja ognjišta koja su bila u Staroj Srbiji. A nema snage Srbija ima je srpski narod.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 03 mart 2011 18:00
Visarion
Ja, koji sam proveoo mladost na Kosovu, znao sam to pre tridesetak i kusur godina, kad mi je muzičar Šiptar katolik u Zemunu ,gde je posetio rođaka zlatara, na ulici , gde smo se, stari znanci, sreli, kad sam mu , naivan i malo cnohumorno raspoložen rekao, što se mučite s nama,idite u Makedoniju , tamo će vam biti lakše, mrtav hladan odgovorio:"Moji hoće i jedno i drugo".Ja sam pokušao da se šalim , njegova se ostvaruje.
Rus samo konstatuje ono što odavno znamo.Nije sve još tu,i tako blizu, ali oni sve mogu i sve ostvaruju.Mi kad treba nešto značajno da potegnemo velimo "Mala smo zemlja", Oni jedva da su početkom prošlog veka načinili državu a u ovom veku imaće veliku Albaniju.
I ponavljam"Tači koji je ubijao mlade Srbe da bi prodavao njihove organe po svetu dobio je milone potpisa svojih sunarodnika da nije kriv a mi za opisivača njihovih očeva, dedova i pradedova ne možemo da sakupimo pregtšt potpisa za nobela.Tu je tajna ako znate šta to znači.
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 03 mart 2011 18:12
Visarion nastavak
I Grčku će i delove , ako ne celu Crnu Goru.I Bugari će da ostanu kratkih rukava.A evo ih u Kuršumlijskim krajevima gde kupuju seoska imanja i kuće.Nama neplodna, njima najrentabilnija, pa pomalo sumnjam da će se sve završiti onim "Alabanija do Niša", pre no što se , ako se ikad , opasuljimo.
Mi dižemo ruke od sela oni u njima sakupljaju snagu.Oni su primitivni, zaostali , prave decu, mi se zavaravamo ,neće dugo.Hoće.Ko zna da li ćemo završiti, ovako kakvi smo,u Beogradskom pašaluku.
Treba nam vizinar a ne lezilebovi za državna jasla.Sve ovo u politici treba razjuriti, nikog ne glasati pa jovo nanovo. moramo tačno da znamo šta na Balkanu treba raditi da bismo opstali.A za to treba dece i džebane i volje i vidika i sloge, okupljene oko jedne ličnosti ,Demokratiju treba okačiti mačku o rep.To nije za nas.Kao što kako vidite, nije ni za njih.Mislim i na Ruse i na Šiptare
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 03 mart 2011 18:48
cenda
posto poticem iz bosne, nisam bio u prilici sve do prije par godina , da upoznam i malo se druzim sa makedoncima i da cak par puta posijetim njihova druzenja i kulturne veceri organizovanih ovdije u jednom evropskom gradu u kojem zivim, I moram reci da me taj narod strasno razocarao, svojim pogledima na istoriju,svojim misljenjem o srpskom narodu da nisam mogao da vijerujem. Oni sebe predstavljaju ovdije kao da su naslijednici slavnog aleksandra makedonskog i da oni su u sustini taj narod, prosto nevjerovatno sa kakvom strascu oni brane tu teoriju, kako iskrivljuju istoriju.. nas kao narod uopste ne cijene i smatraju da im od nas prijeti nekakva opasnost i da su dosta bili pod srpskom okupacijom.A te kulturne veceri, to je posebna prica.. samo igraju kola i pijevaju neke oslobodilacke, borbene pijesme koje su pune hvale, kao da su se oni borili sa turcima i da su maltene oni oslobodili makedoniju od osmanske imperije.I zato mi nije cudo sto su priznali kosovo.. jadan je to narod
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 03 mart 2011 19:44
slavica
Za Atila bič božiji.Da, tako je. Crna Gora je priznala nezavisnost Kosova. I snosiće posledice svoje odluke. Kao što rekoste: Ko se mača lati od mača strada.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 03 mart 2011 19:51
Živadinka
Nije tačno da su prava Srba ugoržena u Makedoniji, ali jeste tačno da su prava Srba ugrožena u Republici Srbiji, i zato se pitam zašto se s ovim pitanjem suspenzije prava većinskog naroda u Republici Srbiji ne bavi Napredni Klub. Odnosno u kakvoj je vezi suspenzija prava Srba u Srbiji s političkom funkcijom ''delovanja i angažmana'' Naprednog kluba i njihovim aktivnostima u vezi dijaspore? I ko je dao pravo,i na čemu se zasniva legitimitet Naprednog kluba na osnovu kojeg on definiše politiku očuvanja identiteta Srba u regionu i u svetu? Inače, u eventualnom budućem vrtlogu jugoistočne evrope, Crna Gora će proći veoma loše.
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 03 mart 2011 20:18
Sonja
Makedonci, ne uzimajte ozbiljno negativne komentare o Vama. Srbi decenijama ne upravljaju svojom zemljom, te mnogo toga sto dolazi odavde nema nikave veze s srpskim narodom. Igra nam je namestena odavno.Propagandom nastoje da stvaraju antagonizme izmedju Srba i svih ostalih kako bi nas neprekidno drzali u stanju nestabilnosti.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 03 mart 2011 20:30
Simić Manojlo
Znao je general Apostoloski, direktor istorijskog
muzeja u Titina vremena, da napada Srbe i Srbiju,
da nisu, za vreme balkanskih ratova prilikom
protjerivanja turske vojske kroz Makedoniju dalje
ka jugu, pitali nepostojece makedonske Vlasti,
smiju li kroy Makedoniju, i to obraylagao srpskom
okupacijom i hegemonijom. Ya svasta su se Srbi
u Titina vremena koja, nayalost, u Beogradu jos
traju, mogli optuyivati.
Iyvinjavam se, opet mi se uvalila ova napadna
Latinica.
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 03 mart 2011 20:37
zoki
Ja prosto ne mogu da verujem citajuci komentare o tome kako Srbija nije u stanju da spreci raspad makedonije je uspunjeno sa zaloscu.Jednostavno nista nismo naucili iz istorije.Makedoniju treba pustiti da se raspadne cak i da je srbija jaka.Ni jedan srpski zivot ne treba dati za makedoniju ,jer kada smo davali sta smo dobili?Makedonija je podeljena tokom balaknskih ratova na srpski ,grcki i bugarski deo . A jedino gde su makedonci ocuvali indetitet je bio u srpskom delu. I sta smo dobili nazad. Dobili antentat na kralja,proterivanje spc, priznanja kosova, bombardovanje od strane aviona natoa iz makedonije,negiranje slovenskih korena(to cak nerade ni muslimani)
Ali makedonija se nece raspasti mislim da rusi grese.Drzava koja garantuje njen opstanak je TURSKA.Zasto ,zato sto je mogu dobiti celu za istorijski gledano malo vremena.Makedonija je od vitalnog znacaja za tursku gotovo isto ako ne i vise od BIH.
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 03 mart 2011 21:02
Ala
Makedonija(Stara Srbija) divna je zemlja i Makedonci(vecinom Srbi,islamizovani Sloveni,Vlasi,Cincari i danas trecina Skiptari-sinovi orla-kako se sami zovu)su vredni i radni ljudi.
Prvo je drug Joska sproveo ideju Vatikana(kao i Kominterne) o slabljenju srpskog pravoslavnog korpusa stvaranjem novih,vestackih nacija:Makedonaca,Crnogoraca,Bosnjaka,te analogno toj atomizaciji i stvaranju novih crkava...
Cist kiceraj je makedonsko svojatanje Aleksandra Makedonskog(neukusne reklame na CNN)kao i dezavusanje srpskog kulturnog uticaja.Most cara Dusana,zovu Starim mostom,srpske crkve su oteli...
Violentni Skiptari,finansirani od strane Arapske lige,SAD ali i sopstvenim novcem(droga,prostitucija i sl.kriminal)samo odradjuju poslove za finansijere.
EU moze da pacifikuje Bugare i njihove pretenzije ali nema snage da se suprotstavi SAD i njihovim protezeima na KiM.
Makedonci placaju lobije u SAD i EU ali ne toliko koliko Skiptari.
Ipak,mladi masovno beze iz Pristine.
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 03 mart 2011 22:10
Srbinovski
Kao jedan od 'Makedonaca' u Srbiji predstaviću vam ''makedonsku zajednicu'' u Srbiji i objasniti zašto Srbija ne sme odustati od borbe za Skopsku CG.
Nas u Srbiji ima od 250.000 do 300.000 (to potvrđuju i predstavnici makedonske nacionalne manjine), ali tek svaki deseti (prema poslednjem popisu od pre 10 godina) priznaje Makedoniju, njihovu istoriju i MPC. Nema sumnje da će sledeći popis dati još povoljnije rezultate.
Ostali 'Makedonci' smo mi Srbi sa -vski prezimenom koji smatramo da je Srbija naša otadžbina, to mogu reći u ime svih nas.
Kada se našoj populaciji doda populacija Srba (onima kojima nisu stigli da promene prezime)koji su poreklom iz današnje BJRM, nas sigurno ima preko 400.000 ljudi koji su poreklom iz te kvazi države.

Mene lično ništa ne veže za BJRM, ali nikada neću odustati od ideje da Kumanovo i cela Skopska Crna Gora ponovo bude u sastavu svoje matice. I neka Makedonci ostave na miru ''-vić Srbe'', jer mi smo njihova noćna mora, mi ... njihova rođena braća i rođaci.
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 03 mart 2011 22:33
Srbinovski
@Živadinka
Nema potrebe da braniš BJRM, ja sam poreklom iz Kumanova, starog srpskog grada u kome se i dan danas govori srpskim jezikom.
Ja sam nekada imao tipično srpsko prezime na -vić, promenili su mom čukundedi u -vski, ali moj deda nije imao potrebe da krije tu istinu.
Bez obzira na to, ja se nikada neću odreći svog prezimena koje sam nasledio od oca, zato što nas u Srbiji već ima srazmerno jednoj četvrtini makedonske većine u BJRM i MI SMO ŽIVI DOKAZ DA SU I ONI SRBI, odnosno da Srbija ima pravo na deo teritorije, ako ne već celu BJRM!

Makedonci su sprovodili i dalje sprovode nasilnu asimilaciju Srba i srpska nacionalna manjina tamo polako nestaje. Ovde stari Makedonci umiru, mi mladi u Srbiji njih smatramo neprijateljima i izdajnicima.
Sada možemo da se samo nadamo da neko od naših zemljaka ostvari naše snove o zemlji porekla koja će biti u sastavu naše jedine matice Srbije.
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 03 mart 2011 23:07
Blagoje Jovović
Apsolutna je neistina da Srbe u Makedoniji preziru, mrze ili nešto drugo.

Tačnije,neistina je da Makedonci mrze Srbe.Što se tiče Bugara, Bugaraša, a naravno i šiptara, tu je stvar potpuno drugačija. Molio bih komentatore da budu precizni. Naravno, u takve bih ubrojio i određeni procenat bezvrednog taloga, kojeg ima svugde, pa i kod nas samih.

Setimo se samo 1999-te, i gneva Srba i braće Srpske po Makedoniji, i šta se dešavalo tada. Nemojte mešati Bugaraše sa tim!

"Kosovo" su priznali šiptarski lobisti, pokvarenjaci koji žive u vilama i decu školuju u Engleskoj dok im narod gladuje a zemlju okupiraju imigranti! I pre svake kritike vlade u Skoplju (ili Podgorici takođe!), pogledajte ko sedi u Vladi Srbije prvo!

Kao što reče prethodni komentator, u Kumanovu stari još pričaju priče iz Kumanovske bitke. Ko je kriv što su ti ljudi ostavljeni da se sami snalaze? Ko je kriv što glupi Srbi 100 godina provode praveći Šugoslaviju i kroz komunizam i kvazi evropeizam ruše sami sebe?
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 03 mart 2011 23:20
Živadinka
Na žalost Srbinovski ne slažem se s Vama. Noćna mora Makedonaca nisu Srbi, odnosno oni koji se prezimaju na ić. I nikada nisu ni bili. NOćna mora Makedonaca su šiptari i njihova postepena okupacija Makedonije, kao i sukob s Grčkom oko imena. Podvlačim ''Srbinovski'', Republika Srbija poštuje međunarodnopravni status i legitimitet Republike Makedonije, smatra je svojim susedom i zainteresovan a jeza dobrosusedske odnose s Makedonijom. Mi nemamo nameru da negiramo identitet makedonskog naroda, niti imamo teritorijalne aspiracije prema ovoj maloj zemlji. Sve ostale priče ( na TV, po novinama spadaju u ono što se zove propaganda, koja je pre svega antisrpska)a antisrspka je jer proizvodi sukobe s svima u regiounu ili šire.
Preporuke:
0
0
26 petak, 04 mart 2011 00:45
banedral
Poštovana Živadinka,
a šta ćemo sa pravima onih Srba koji su naprasno posle '45 postali odjedared ski?
Preporuke:
0
0
27 petak, 04 mart 2011 01:11
živadinka
Za Banedrala

Tako je, prvo moramo da postavimo pitanje prava Srba( i nacionalnih manjina) u Republici Srbiji? Kao što sam rekla građani Srbije poštuju međunarodno pravni subjektivitet Republike Makedonije. Svaki kontrastav je ''propaganda'' iliti subverzivno delovanje.... Zbog toga i dalje konstatujem da se dečaci iz Naprednog kluba malo neslano šale....na račun problematike identiteta....
Preporuke:
0
0
28 petak, 04 mart 2011 01:38
covek iz loznice
e slobo/milosevic/ ziv li si!a tamo negde krajem 80-tih, svi ovi/bivsa yu braca/gledali te kao,,krme na sekiru,,.a sad ,,raspad,,a to se lepo kazenario,,a sto se tice srbije, srba,tesko da ce oni/srbi/ priskociti u pomoc, pa cak ,,braneci neki svoj strateski interes, jer realno te srbije vise nema,evo citate da je sama srbija opustela/sela/ aovi gradski ne bi isli ni za leskovac, a kamoli za makedoncice.pogled u ogledalo mi jos govori, sledece,vas covek je ubio i naseg i tad vaseg kralja, aleksandra 1, i ta omraza postoji,a i mi smo se ,,ispucali u ovim ratovima,, tako da tesko ista mi tu uradimo.ali zato ,,tipujem na bugare,,oni su jos od ,,balkanskih i 1 sv. rata ,,ostali netaknuti,/mislim da ih nije mnogo izginulo u 2 sv.ratu,a i osecaju pritisak ,,turskog dzina,, s juga.tako da je situacija zanimljiva!a nas pustite da spavamo.
Preporuke:
0
0
29 petak, 04 mart 2011 04:07
Nenad
Gospodjo(ili gospodjice) Živadinka prosto mi nije jasno čemu služi to vaše izvrtanje istine o stanju u kome se nalazi srpski narod u Makedoniji i čemu služi to prozivanje Naprednog kluba i omalovažavanja njihovog rada. I da unapred razjasnim ,nemam nikakve veze sa Naprednim klubom ali poštujem njihovo zalaganje i interes za stanje srpskog naroda u rasejanju koji je izložen strahovitim pritiscima i pohvalno je da se neko bavi tim pitanjima kad već vlastodršci u Srbiji to odbijaju.
Preporuke:
0
0
30 petak, 04 mart 2011 11:29
Živadinka
E Nenade, ako mi očekujete od plebejaca iz Naprednog kluba borbu za očuvanje srpstva, onda ste i više nego naivni.
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 07 mart 2011 02:07
DRAGAN
po komentarima Živadinke ona ja više drugarica nego "gospođa" pošto njeno komunistiko pravdanje o nekoj "makedoniji ili makidoncima " nam i to potvrđuje
Preporuke:
0
0
32 sreda, 09 mart 2011 00:06
Srbinovski
Živadinka, nisam ni rekao da su svi Srbi njihova noćna mora, nego da smo to upravo mi njihovi zemljaci i rođaci iz Srbije. Ako to pročitaš između redova shvatićeš da su oni sami sebi problem veći nego šiptarsko pitanje.
Vi morate da shvatite da u Srbiji živi određena populacija Srba koji nosi ista prezimena kao i naša odrođena braća u BJRM.
Ako vi podržavate makedonski nacionalni identitet, automatski gazite nacionalna prava -vski Srba širom Srbije.
Ko vam daje za pravo da deo svojih građana stavljate u podređeni položaj u odnosu na jednu lažnu i nestabilnu državu BJRM.
Srbija upravo zbog nas nije smela da prizna BJRM pod ustavnim imenom, kao što je SPC ostala dosledna i sačuvala naš verski identitet, tako nas je država prodala priznajući mak.nac. identitet.
Mi smo dokaz da čak i ako su nam promenili prezime u vski, čak i ako smo i dan danas zadržali ta prezimena i nismo vratili na stara, to ne menja činjenicu da smo mi ostali Srbi.
Preporuke:
0
0
33 sreda, 09 mart 2011 00:26
Srbinovski
banedral, o našim pravima niko ne govori, čak ni politički analitičari nisu našli vremena da posvete ovoj tematici.
Globalno mi delimo sudbinu srpske nacionalnog kolektiva, ali lokalno se razilazimo sa nekim Srbima koji ugađaju zapadu ili su okrenuti svojim problemima pa tako zanemaruju i ne priznaju naš problem sa BJRM.
Predstavnici makedonske nac. zajednice ovde u Srbiji tvrde da smo mi nasilno asimilovani, da smo pod nekim pritiskom, da se plašimo da se izjasnimo kao oni i da nas nema u državnim službama. Sve je laž !! Naravno režim upravo njih podržava.
Sa druge strane mi smatramo da su oni izdajnici i da naša brojnost govori dovoljno jer nas ima deset puta više i da smo ugroženi samo od drugosrbijanaca, ali ko nije.
Ali jabuke razdora više neće biti, Jabuka će na sledećem popisu biti apsolutno naša. :)
Očigledno je da neki Srbinovski treba da dođe na vlast u Srbiji da bi im rekao 'prezime ne čini naciju, ako smo mi ovde Srbi onda ste i vi u BJRM svi takođe Srbi'.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner